Zašto blog?

Oni koji prate moj novinarski i publicistički rad znaju da surađujem s nekoliko medija. Novinar sam i urednik na Portalu Hrvatskoga kulturnog vijeća, gdje već više od deset godina objavljujem kolumne, članke, analize i druge novinarske priloge, a osim toga kolumnist sam portala Direktno i redoviti suradnik Hrvatskog tjednika. Krajem prošle godine pokrenuo sam audio podcast Geopolitički objektiv. (Geo)politika i povijest moje su dvije pasije, a u okviru spomenutih medija bavim se upravo temama iz tih područja kao i područja odnosa kulture i politike. Autor sam knjige Hrvatska u žrvnju Jugosfere (2015.). Pjesme sam objavljivao u književnoj reviji "Marulić", "Klasju naših ravni", "Zlatnom peru", "Obnovi" i "Hrvatskom slovu".

Pa, zašto onda blog?

Osim čitanja literature iz spomenutih područja, redovito čitam i teološke, književne i filozofske naslove. Želja mi je na ovome blogu s Vama, dragi čitatelji, podijeliti pojedine fragmente iz moga čitateljskog "dnevnika". Do sada sam, čitajući različite knjige, ispisao oveći broj bilježnica koje u sljedećim mjesecima namjeravam "dovesti u red". A budući da sam u posljednjih nekoliko godina, zbog nedostatka vremena, prekinuo praksu pravljenja bilješki, želim i na ovaj način ponovno samo-potaknuti moje vraćanje toj praksi.   

Veliki autori i velike misli, mišljenja sam, mogu vrlo poticajno djelovati na ljude, one mlade i one stare, na njihovo sazrijevanje, život i odluke. Nema knjige u kojoj se nešto dobro ne nađe, rekao je Miguel de Cervantes iako nije bi u krivu ni Mark Twain kad je primijetio da čovjek koji ne čita dobre knjige nije ni u kakvoj prednosti pred čovjekom koji ne zna čitati. 

Kako god, upravo čitajući knjige nalazio sam poticaje za promjenom života na bolje, pronalazio Ujevićevu "kristalnu kocku vedrine", ali uranjao i u mračne zakutke ljudskih duša u čemu mi je najveće otkriće i pomoć bio veliki ruski književnik Fjodor Mihajlovič Dostojevski.

Paradoksalno ili ne, velika književna, filozofska i teološka djela danas - u razdoblju najveće pismenosti u povijesti čovječanstva - imaju daleko manji utjecaj na formiranje stavova pojedinaca i društvenih skupina nego u vremenu gotovo potpune nepismenosti tzv. običnih ljudi. Videosfera požderala je grafosferu, rekao je davno francuski filozof Régis Debray.

No i ovdje ići nam je protiv duha vremena i zato ću s Vama s vremena na vrijeme, koliko obveze budu dopuštale, podijeliti pojedine književne fragmente, a uvijek ću, naravno, nastojati dati i svoj kratki komentar. Osim fragmenata iz djela iz područja književnosti, filozofije i teologije, naravno, ovdje će se povremeno pronaći i naslovi iz drugih područja, a prije svega iz onih koja su povezana s onime što bismo moglo nazvati odnosom politike i kulture odnosno identiteta.

Sve čitatelje pozivam da u komentarima podijele svoje "dnevnike" čitanja jer nas međusobna razmjena ideja, misli i književnih naslova može kulturno i duhovno obogatiti. 

Nikada nisam skrivao svoje političke stavove i svoj svjetonazor koji su tradicionalno katolički i desno-konzervativni, pa će i izbor literature, naravno, jednim dijelom prirodno biti određen tom činjenicom. No ako i drugačije razmišljamo, to nas ne sprječava da na kulturan i konstruktivan način razmjenjujemo mišljenja.

Verba volant, scripta manent!

Davor Dijanović




Primjedbe

  1. Davore,
    što prilažem ti svoj dnevnik čitanja,odnosno recenziju knjige "Pasmina slavorspka po Hrvatskoj" pa ako te zanima,možeš prenijeti na svoj blog s obzirom da si poznatiji od mene a meni se ne da raditi paralelne organzizacije,blogove ili youtube kanale kada možemo raspravljati unutar konzervativne misli među konzervativcima kao i Republikanci,evo ti linka:
    http://books.google.hr/books?id=-O0DAAAAYAAJ&hl=hr

    Volio bi da svaku Starčevićevu knjigu a i općenito knjige prevedemo i analiziramo te objavimo recenzije da ostali koji nemaju vremena to čitati vide barem osvrte.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Napisao sam još dvije recenzije:

      Nekolike uspomene i Bi li k Slavstvu ili ka Hrvatstvu?
      http://books.google.hr/books?id=TfIDAAAAYAAJ&hl=hr&sitesec=reviews

      Izbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

Viktor Vida: Duhovna Hrvatska

Istinsko vodstvo: Želi li biti vođa drugima, morate najprije biti vođa sebi

Kontinuitet velikosrpske politike prema Dubrovniku